Atpakaļ uz visiem jaunumiem

Kad daba "nones jumtu". Mūsu klientiem šovasar lieti noderējusi energorisku apdrošināšana

27. septembrī, 2021.

Latvijas klimatiskajos apstākļos pērkona negaiss parasti novērojams no maija līdz septembrim, vidēji 17 reižu gadā. Šajā laikā šovasar vairāk nekā 370 mūsu klientiem, kas izvēlējušies kādu no Elektrum Apdrošināts produktiem, ir bijusi nepieciešama palīdzība dažādu seku novēršanai. Negaisa radītie bojājumi ir populārākais, bet ne vienīgais iemesls, kādēļ rodas elektroierīču bojājumi vai bojājumi mājas vai dzīvokļa iekšējā elektroinstalācijā.

Kurš no SOS komplekta meistariem klientiem noderējis visvairāk?

Šovasar vairāk nekā 300 reižu kāds no meistariem ir devies klātienē palīgā klientiem atrisināt pēkšņi radušos bojājumus. Visbiežāk nepieciešama tieši elektriķa palīdzība, kur elektrisku svārstību rezultātā bojātas rozetes, gaismas slēdži vai daļēji neatjaunojas elektrības piegāde konkrētajā objektā. Ir situācijas, kurās klientiem bija nepieciešamas attālinātas konsultācijas, piemēram, par to kā ieslēgt elektrības drošinātājus pēc to atslēgšanās.

Tam seko santehniķa izsaukumi gadījumos, kad pēkšņi rodas ūdens noplūdes no objektā esošajām komunikācijām, kā arī dažāda veida aizdambējumi kanalizācijas caurulēs. Gadījumos, kad klienti nav varējuši iekļūt vai izkļūt no objekta durvju slēdzeņu defekta vai nozaudētu atslēgu dēļ, ir noderējusi atslēdznieka palīdzība durvju atvēršanā. Retāk klienti griezušies pēc namdara palīdzības – fiksēti daži gadījumi, kur namdaris uzstādījis pagaidu risinājumus logiem un jumtam, lai objektā neiekļūst lietus ūdens un nerada tālākus zaudējumus.

Vidējā izmaksātā summa negadījumā pārsniedz 400 EUR

Summa, ko klienti saņēmuši atlīdzībās par zaudējumiem, šovasar mērāma vairākos desmitos tūkstošu eiro. Vidēji katrā šādā gadījumā izmaksātā atlīdzība pārsniedz 400 EUR.

Visbiežāk – 30 % gadījumu atlīdzība izmaksāta bojāta televizora un mūzikas tehnikas dēļ. Cēloņi ir visdažādākie, nav viena konkrēta līdera – tehniku bojā gan pārspriegums vai elektrības piegādes pārtraukums, gan vētra, zibens spēriens. 25 % gadījumu tiek bojāta arī virtuves tehnika, tomēr kopumā cieš tehnika ļoti plašā klāstā. Mūsu sadarbības partneris saņēmis pieteikumus arī par dziļurbuma aku sūkņu, siltumsūkņu, videonovērošanas iekārtu, kanalizācijas attīrīšanas iekārtu, ventilatoru un play station bojājumu dēļ. Vēl pieteikti nožogojuma vārtu mehānismu bojājumi, trauku mazgājamās mašīnas, multivārāmā katla, rūteru un modemu, tvaika nosūcēju, kā arī baseina un saunas vadības bloku bojājumi. Savukārt uzņēmumu vidū visbiežāk tiek sabojātas ražošanas iekārtas vai pati produkcija.

Biežākie negadījumu iemesli – zibens spēriens, elektroinstalāciju bojājumi un elektroapgādes traucējumu rezultātā bojātas elektroierīces

Ja skatām statistiku par pēdējiem gadiem, tad zibens spēriens ir populārākais iemesls klientu izsaukumiem. Tomēr pazudusi elektrība, kā bieži izrādās, nav lielākā klientu problēma. Zibens izraisītā pārsprieguma rezultātā neatgriezeniski var tikt sabojāta ikviena ierīce, kas tobrīd nav bijusi atvienota no tīkla. Turklāt elektrotehnika pēc izlādes parasti tiek sabojāta aptuveni kilometra rādiusā no vietas, kur iespēris zibens. Lai sabojātu elektrotehniku, ir nepieciešamas vien 0,2 sekundes – tieši tik ilgi notiek zibens izlāde.

Dzirksteļojošas rozetes vai gaismas slēdži ir otrs no Elektrum Apdrošināts atlīdzības pieteikumos visbiežāk minētajiem iemesliem. Elektroinstalāciju bojājumus nevajadzētu ignorēt, jo tie var izraisīt bīstamas elektrotraumas un pat ugunsgrēku. Ja bojāta iekšējā elektroinstalācija, visbiežāk ir sakarsis elektriskais kabelis, tiek atslēgti drošinātāji, neizprotamu iemeslu dēļ pēkšņi pazūd elektrība kādā no telpām, mirguļo apgaismojums utt. Šādos gadījumos nekavējoties jāizsauc elektrospeciālists, kas bīstamo bojājumu var novērst maksimāli īsā laikā – ar Elektrum Apdrošināts arī brīvdienās!

Sadzīvē mēdz būt nepatīkamas situācijas, kad elektroapgādes traucējumu gadījumā sabojājas privātmājas apkures sistēma vai elektroierīces. Ja elektroierīcei ir beidzies garantijas laiks, tās vietā bieži atliek iegādāties jaunu. Šādos gadījumos Elektrum Apdrošināts ietvaros jums ir iespēja izsaukt meistaru, kurš pārbauda bojātās ierīces un nepieciešamības gadījumā nodrošina to transportu uz servisa centru un atpakaļ.

Ja bojāto ierīci saremontēt nav iespējams, meistars turpat, jūsu dzīvesvietā, palīdzēs aizpildīt dokumentus atlīdzības saņemšanai, lai galva par dokumentu kārtošanu jums vairs nav jālauza. Ātri, ērti un bez liekām raizēm! Turklāt atšķirībā no citiem apdrošināšanas veidiem jums nebūs jāpierāda negadījuma rašanās iemesli.

Kuros gadījumos zaudējumus atlīdzina AS “Sadales tīkls”, kuros Elektrum Apdrošināts?

Šis ir viens no klientu biežāk uzdotajiem jautājumiem, interesējoties par Elektrum Apdrošināts pakalpojumiem – vai tad AS "Sadales tīkls" neatlīdzina zaudējumus, kas radušies elektrības piegādes pārtraukumu gadījumā?

AS “Sadales tīkls” atlīdzina zaudējumus divos gadījumos. Pirmkārt, ja klientam ir atslēgta elektroenerģija ilgāk par 24 stundām AS “Sadales tīkls” tehnisko darbu dēļ. Šādā gadījumā mēneša elektroenerģijas rēķinā netiek iekļauta fiksētā ikmēneša maksa par elektrības pieslēguma nodrošināšanu.

Otrkārt, ja īpašuma bojājumu izraisījis kāds notikums AS “Sadales tīkls” apkalpošanā esošajā elektrotīklā, piemēram, noticis negadījums tehnisko darbu veikšanas laikā. Šādā gadījumā, iesniedzot sertificēta elektriķa slēdzienu par elektroiekārtas bojājuma cēloni, kā arī zaudējumu apliecinošu dokumentu, piemēram, apmaksātu rēķinu, kases čeku, bankas vai internetbankas maksājuma uzdevumu, kas apliecina remonta izmaksas, AS “Sadales tīkls” atlīdzina radītos zaudējumus.

Tomēr jāņem vērā, ka šo iespēju nevar izmantot gadījumos, kad bojājuma iestāšanos AS “Sadales tīkls” nav varējis ietekmēt un novērst, piemēram, ja elektrības pārrāvumu radījis pats elektroenerģijas lietotājs, savā iekšējā tīklā pieslēdzot pārlieku daudz elektroierīču vienlaikus, ja to radījis pērkona negaiss vai vētra, ja elektrības padeves traucējums radies trešo personu ļaunprātīgas vai nejaušas rīcības rezultātā vai ja novēroti citi elektroenerģijas sistēmas darbības traucējumi, ko nav izraisījis AS “Sadales tīkls” . Tādēļ šajos gadījumos talkā nāk Elektrum Apdrošināts pakalpojums – jums ir iespēja izsaukt meistaru, kurš gan sakārtos visu dokumentāciju, gan nogādās bojātās ierīces uz remontu un atpakaļ.

Kā pieteikties Elektrum Apdrošināts?

Elektrum Apdrošināts – tā ir iespēja izsaukt elektrospeciālistu iekšējās elektroinstalācijas bojājuma, zibens spēriena vai elektroierīču bojājumu gadījumā, saņemt atlīdzību par zaudējumiem un neuztraukties par ierīču nogādi servisā vai dokumentu kārtošanu.

Jums ir iespēja izvēlēties arī uzlabotu pakalpojumu – SOS komplektu, kurā bez visām iepriekšminētajām priekšrocībām pieejami arī tādi meistari kā santehniķis, atslēdznieks un namdaris. SOS komplekts ir unikāls produkts Latvijā, kas pieejams tikai mūsu klientiem, un to izvēlējušies jau teju 15 tūkstoši mājsaimniecību.

elektrum_energoriski_SOS_komplekts 500x600-01.png

Izvēlieties kādu no Elektrum Apdrošināts pakalpojumiem ENERGORISKI vai SOS KOMPLEKTS sadaļā Elektrība. Veiciet produkta maiņu, sava esošā elektrības produkta vietā izvēloties tādu pašu, vien pievienojot vēlamo papildpakalpojumu.

Vairāk informācijas par apdrošināšanas produkta nosacījumiem aicinām skatīt sadaļā elektrum.lv/apdrosinats.

Lai par elektrību mierīgs prāts, izvēlieties Elektrum Apdrošināts!