Atpakaļ uz visiem jaunumiem

Iedzīvotāji joprojām satraukti par viltus zvaniem

28. janvārī, 2021.

Elektrum klientu apkalpošanas serviss saņēmis informāciju un klientu jautājumus par dažādiem viltus zvaniem. Kā zināt, ka zvana Elektrum darbinieks, nevis saņemts viltus zvans?

Viedtālruņa lietotne, kas izjoko cilvēkus

Zvanītāji uzdevušies par energoapgādes pakalpojumu sniedzēja sadarbības kompānijas darbiniekiem, sarunas laikā izteikti pārmetumi par elektroenerģijas zagšanu, kā arī izteikti draudi par tālāku rīcību uzsākt kriminālprocesu. Kad zvana saņēmējs sācis uzdot precizējošus jautājumus, zvans ticis pārtraukts. Šādi telefona zvani no slēptiem numuriem par elektroenerģijas piegādes pakalpojumu klientiem notikuši vairākkārt. Šajos gadījumos netiek uzrādīts zvanītāja numurs, arī atzvanīt pēc pārtrauktās sarunas nav iespējams.

Pārbaudot sniegto informāciju secināts, ka vairāki no šādiem zvaniem ir saņemti no viedtālruņu lietotnes Jokes phone jeb izjokošanas zvans. Lietotne sazinās ar izvēlēto tālruņa numuru un atskaņo audiofailu. Savienojums no šīs lietotnes netiek nodrošināts ar cilvēku dzīvā sarunā, zvana saņēmējs sarunājas ar robotu – ierunātu, iepriekš sagatavotu audiofailu.

Šīs lietotnes trūkums gan ir tas, ka sarunas beigās zvana saņēmējs netiek informēts par to, ka šis bijis tikai joks, un ne vienmēr zvanu saņēmējiem šķitis, ka šie zvani ir asprātīgi, vairākos gadījumos cilvēki ir apjukuši, nepatīkami pārsteigti, pat izbijušies un meklējuši Valsts policijas palīdzību, jo tam cilvēkam, kurš vēlas kādu izjokot, lietotnē iespējams izvēlēties dažādus sarunas tematus, ne tikai par elektroenerģiju. Elektrum klientu apkalpošanas speciālisti patlaban pastiprināti pievērsuši uzmanību šādiem zvaniem un saviem klientiem var apstiprināt, ka tiem nav nekādas saistības ar Elektrum klientu servisu, tādēļ aicina ikvienu izvērtēt, vai atbildēt zvaniem, kas tiek veikti no slēpta zvanītāja numura.

Aicinām nesniegt personisku informāciju par sevi, ja nav pārliecības par zvanītāja identitāti, saruna nav konstruktīva, bet sarunā minētie fakti ir vispārināti, nekonkrēti.

Kā zināt, ka zvana Elektrum klientu serviss?

Vispirms jāpievērš uzmanība ienākošā zvana telefona numuram; Elektrum klientu servisam tas ir 8400 un ir redzams mobilajā tālrunī. Ja klientam zvana konsultants, viņš vienmēr nosauc vārdu, pasaka, ka zvana no Elektrum klientu servisa un kādēļ klientam tiek zvanīts. Saruna ir abpusējs dialogs, runājot par konkrētu situāciju, konkrētu līgumu un adresi pēc korektas klienta identifikācijas. Savukārt, ja klients saņem Elektrum automātisko jeb robozvanu, piemēram, ar aicinājumu nodot skaitītāja rādījumus, zvana sākumā klients vienmēr tiek informēts, ka tas ir robozvans no Elektrum klientu servisa.

Aicinām iedzīvotājus ziņot policijai par līdzīgiem joku zvaniem

Šonedēļ Vidzemē kāds iedzīvotājs vērsies Valsts policijā, jo saņēmis krāpniecisku telefona zvanu, kurā vainots prettiesiskā elektroenerģijas ieguvē. Persona, kas veikusi zvanu, uzdevusies par kāda energoapgādes pakalpojumu sniedzēja sadarbības kompānijas darbinieci. Sarunas laikā sazvanītajai personai izteikti pārmetumi par elektroenerģijas zagšanu, kā arī izteikti draudi par tālāku rīcību uzsākt kriminālprocesu, ziņojot Valsts policijai. Uzdodot zvanītājai precizējošus jautājumus par pakalpojuma saņemšanas adresi, zvans ticis pārtraukts.

Vēršam jūsu uzmanību, ka visiem AS „Latvenergo” darbiniekiem saziņā ar klientiem ir obligāts pienākums apliecināt savu identitāti, kā arī klientam ir tiesības par to pārliecināties.

Gadījumos, ja tiek saņemti aizdomīgi zvani ar krāpnieciskiem nolūkiem, par to aicinām ziņot Valsts policijai.

Vairāk sadaļu