Personas datu apstrādes principi, slēdzot vienošanos par preces pirkumu ar bezprocentu pēcapmaksu

Atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2016.gada 27.aprīļa regulai (ES) 2016/679 Par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) (citur tekstā – Regula) 13. un 14.panta nosacījumiem, informējam Jūs par personas datu apstrādi, slēdzot vienošanos par preces pirkumu ar bezprocentu pēcapmaksu (citur tekstā – Principi).

Pārzinis

Akciju sabiedrība "Latvenergo", reģistrācijas numurs: 40003032949, juridiskā adrese: Pulkveža Brieža iela 12, Rīga, LV-1230 (citur tekstā saukts arī – AS "Latvenergo", Pārzinis vai Mēs)

Pārziņa kontaktinformācija

Juridiskā adrese: Pulkveža Brieža iela 12, Rīga, LV-1230;

E-pasts: info@latvenergo.lv

Datu aizsardzības speciālista kontaktinformācija

Adrese: Pulkveža Brieža iela 12, Rīga, LV-1230;

E-pasts: fpda@latvenergo.lv

Datu apstrādes mērķis jeb nolūks

Vienošanās par preces pirkumu ar bezprocentu pēcapmaksu noslēgšana un izpilde, tās izpildes kontrole.

Personas dati, ko apstrādājam

Jums, izsakot vēlmi slēgt vienošanos par preces pirkumu ar bezprocentu pēcapmaksu (citur tekstā – līgums), apstrādāsim Jūsu vārdu, uzvārdu, personas kodu, adresi, informāciju par vēlamo nomaksas periodu, informāciju par veiktajiem maksājumiem līgumsaistību izpildes laikā, preci, ko vēlaties iegādāties, informāciju par piegādes adresi, Jūsu tālruņa numuru un e-pasta adresi, Jūsu iesniegtās objekta fotogrāfijas un dokumentus, lai izvērtētu preces uzstādīšanas iespēju. Tāpat pirms līguma slēgšanas mēs veiksim pārbaudi iekšējās sistēmās, vai Jums nav vēsturiski izveidojušās nenokārtotas saistības pret Pārzini, kas varētu būt šķērslis jauna līguma noslēgšanai (papildu saistību uzņemšanai). Lai veiktu sava kredītriska pārvaldību un izvērtētu Jūsu kredītspēju, pieprasīsim un iegūsim informāciju no AS "Kredītinformācijas birojs" un AS "CREFO birojs" par Jūsu bijušajām un esošajām saistībām un to izpildes disciplīnu (saistību rašanās datums, sākotnējais saistību apjoms, saistību atlikušais apjoms, saistību veids), kā arī, lai izvērtētu Jūsu spēju izpildīt uzņemtās saistības, aicināsim Jūs iesniegt Valsts ieņēmumu dienesta izdotu izziņu par fiziskās personas (kredīta ņēmēja) ienākumiem, ja pēcapmaksas summa pārsniedz EUR 30 000 un/vai Jūsu personas kods ir bez dzimšanas datiem. Izziņa var saturēt šādus datus: izziņas izdošanas vieta, datums un numurs, nodokļu maksātāja vārds, uzvārds, reģistrācijas kods, adrese, ienākumi bruto (EUR) un ienākumu gūšanas periods.

Attiecībā uz Jums tiks veikta automatizēta lēmuma pieņemšana, tostarp profilēšana, piemērojot Jums mūsu izveidoto kredītreitingu. Kredītreitings ir mūsu izveidota punktu sistēma, kas tiek piemērota visiem klientiem un tiek izmantota, lai secinātu un prognozētu klienta turpmāko spēju veikt maksājumus. Kredītreitings var tikt samazināts, ja pastāv iespēja, ka klientam var būt grūtības veikt turpmākos maksājumus, piemēram, ir izveidojies parāds. Samazinātais kredītreitings tiek palielināts pie noteiktiem nosacījumiem, piemēram, ja ir samaksāts parāds un turpmāko mēnešu laikā neizveidojas jauns parāds. Samazināta kredītreitinga iespējamās sekas varētu būt, piemēram, liegums vai ierobežojums iegādāties kādu no mūsu precēm vai pakalpojumiem.

Atsevišķos gadījumos, pamatojoties uz Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas likumā ietverto principu "pazīsti savu klientu", mēs varam lūgt Jums papildus informāciju. Gadījumā, ja mēs lūgsim Jums papildus informāciju, bet Jūs to nesniegsiet, tad tas var būt par šķērsli, noslēgt vienošanos par preces pirkumu ar bezprocentu pēcapmaksu vai būt par pamatu izbeigt noslēgto vienošanos, ja tā jau ir noslēgta.

Datu apstrādes tiesiskais (juridiskais) pamats

Pasākuma veikšanai pirms līguma noslēgšanas, lai sagatavotu Jums piedāvājumu, līguma noslēgšanai un izpildei nepieciešamās personas datu apstrādes tiesiskais (juridiskais) pamats ir Regulas 6.panta 1.punkta b) apakšpunkts.

Personas datu apstrāde notiks, pamatojoties uz Regulas 6. panta 1. punkta f) apakšpunktu, lai  saņemto informāciju no kredītinformācijas birojiem un Jums, tai skaitā Valsts ieņēmuma dienesta izdotajā izziņā par kredīta ņēmēja ienākumiem norādīto informāciju, izmantotu klienta vai iespējamā klienta kredītspējas, tas ir Jūsu, vērtēšanai un sava kredītriska pārvaldībai, ievērojot Kredītinformācijas biroja likuma noteikumus. Lai izvērtētu pretenziju pamatotību, Pārzinis uz leģitīmās intereses pamata var izmantot Jūsu personas datus, kas apstrādāti Pārziņa sistēmās un saņemti no Jums, rakstot mums iesniegumus, lūgumus vai zvanot. Pārzinis var izmantot kontaktinformāciju, lai sazinātos ar Jums un informētu par aktualitātēm saistībā ar noslēgto līgumu, piemēram, informētu par nepieciešamību veikt maksājumu.

Administrējot līguma izpildi, Pārzinis veiks grāmatvedības uzskaiti, kas atspoguļo saņemto pakalpojumu un norēķina informāciju atbilstoši Regulas 6.panta 1.punkta c) apakšpunktam un Grāmatvedības likumam.

Attiecībā uz Pārziņa izstrādāto kredītreitinga sistēmu, piemērojams Regulas 6.panta 1.punkta b) apakšpunkts, kā arī Regulas 22.panta 2.punkta a) apakšpunkts, proti, lai nodrošinātu, ka savlaicīgi Jums tiek sniegta informācija par saistību izpildes kavējumu, kas izriet jau no noslēgtajiem līgumiem, kā arī, lai pilnvērtīgi izvērtētu citu līgumu slēgšanas iespējamību.

Izpildot noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas likumā noteikto pienākumu īstenot principu "pazīsti savu klientu", mēs balstīsimies uz Regulas 6.panta 1.punkta f) apakšpunktā noteikto.

Kam mēs nododam un no kā mēs saņemam Jūsu personas datus

Jūsu personas datu apstrādi veiks pilnvaroti Pārziņa darbinieki, atbilstoši savos darba pienākumos noteiktajam apjomam, ievērojot personas datu aizsardzības un citos normatīvajos aktos noteiktās prasības, kā arī Pārziņa iekšējos normatīvajos aktos noteiktās personas datu apstrādes prasības.

Mēs varam Jūsu personas datus nodot un saņemt no šādiem sadarbības partneriem un iestādēm:

  • Pārziņa ārpakalpojumu sniedzējiem (apstrādātājiem), kuri var būt  pilnvaroti veikt noteiktas datu apstrādes darbības Pārziņa uzdevumā un uzraudzībā, piemēram, pakalpojuma sniedzējiem, kas nodrošina preces uzstādīšanu, garantijas servisu vai apkalpošanu ar preces attālināto vadību saistītos jautājumos, parāda ārpustiesas pakalpojumu sniedzējiem, ja Jums ir izveidojušās parāda saistības;
  • pastāvot noteiktiem apstākļiem (piemēram, ja tiek saņemta sūdzība par attiecīgo pakalpojumu), dati var tikt nodoti tiesībsargājošajām vai uzraugošajām iestādēm, tiesai, kā arī Pārziņa apstrādātājiem – juridisko pakalpojumu sniedzējiem;
  • Kredītinformācijas birojiem;
  • pasta un piegādes pakalpojumu sniedzējiem;
  • bankas un citiem norēķinu un finanšu pakalpojumu sniedzējiem;
  • pakalpojumu sniedzējiem, kuri nodrošina informācijas apmaiņu starp Pārzini un finanšu pakalpojumu sniedzējiem;
  • Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes, Zemesgrāmatas, salīdzinot Jūsu sniegto informāciju ar publiskajos reģistros esošo informāciju, ja attiecināms;
  • Valsts iestādēm, kurām ir jāsniedz normatīvajos aktos noteiktā informācija;
  • audita un revīzijas pakalpojumu sniedzējiem.

Personas datus nav paredzēts nodot saņēmējiem ārpus Eiropas savienības vai Eiropas Ekonomikas zonas valstīm.

Cik ilgi mēs glabājam Jūsu datus

Visa informācija, kas atspoguļota līgumā un, kas atspoguļo līgumā uzņemto saistību izpildi tiek glabāta vismaz desmit gadus pēc līguma izbeigšanās. Pārzinis, ja tā ieskatā, līgumā uzņemto saistību izpildi atspoguļojošā informācija nav būtiska, saglabā tiesības atsevišķu informāciju dzēst ātrāk. Ja Jūsu pasūtījums tiek apstiprināts, saņemtā informācija no trešajām personām, tai skaitā Valsts ieņēmumu dienesta izdotā izziņa par fiziskās personas (kredīta ņēmēja) ienākumiem, kas tika iegūta, lai veiktu kredītriska pārvaldību un izvērtētu Jūsu kredītspēju pirms vienošanos par preces pirkumu ar bezprocentu pēcapmaksu noslēgšanas, tiks glabāta trīs mēnešus. Ja Jūsu pasūtījums tiek noraidīts, tad informācija tiks galbāta vienu mēnesi no pasūtījuma noraidīšanas dienas.

Informāciju, kas apliecina noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas likumā noteikto pienākuma izpildi tiks glabāta vismaz piecus gadus.

Ja tiek saņemta sūdzība vai ir aizskarta Pārziņa tiesiska interese, piemēram, ir strīds par saņemto pakalpojumu apmēru, attiecīgā informācija var tikt saglabāta līdz jautājuma atrisināšanas beigām, piemēram, līdz galējam tiesas sprieduma spēkā stāšanas brīdim.

Datu subjekta (Jūsu) tiesības

Piekļuves tiesības. Jums ir tiesības piekļūt saviem personas datiem un saņemt no AS "Latvenergo" informāciju par Jūsu personas datu apstrādi. Izmantojot Pārziņa kontaktinformāciju, Jūs varat lūgt sniegt informāciju par Jūsu personas datu apstrādi, ja šajos Principos sniegtā informācija Jums nešķiet pietiekami izsmeļoša. 

Tiesības labot. Ja Jūs pamanāt neprecizitātes Jūsu personas datos, Jums ir tiesības pieprasīt, lai AS "Latvenergo" izlabo neprecīzus personas datus, nosūtot atbilstošu pieprasījumu uz AS "Latvenergo" norādīto kontaktinformāciju.

Tiesības uz dzēšanu. Jums ir tiesības pieprasīt, lai AS "Latvenergo" dzēš Jūsu personas datus,  bet vēršam uzmanību, ka Jūsu lūgums var tikt izpildīts, ja:

  • personas dati vairs nav nepieciešami saistībā ar Principos norādītajiem mērķiem, kādos tie tika apstrādāti;
  • personas dati ir apstrādāti nelikumīgi;
  • Jūs esat iebildis pret apstrādi un AS "Latvenergo" leģitīmie iemesli nav svarīgāki par Jūsu leģitīmajiem iemesliem;
  • personas dati ir jādzēš saskaņā ar normatīvo aktu prasībām.

Lūdzu, ņemiet vērā, ka tiesības uz dzēšanu neattiecas uz tādiem gadījumiem, kad atbilstoši normatīvajiem aktiem AS "Latvenergo" ir pienākums apstrādāt personas datus vai datu apstrāde ir nepieciešama arhivēšanai, sabiedrības interešu īstenošanai vai statistikas nolūkiem, kā arī sakarā ar likumīgas prasības celšanu, īstenošanu vai aizstāvēšanu.

Tiesības ierobežot personas datu apstrādi. Jums ir tiesības pieprasīt, lai AS "Latvenergo" ierobežo Jūsu personas datu apstrādi, ja:

  • Jūs uzskatāt, ka dati tiek apstrādāti nelikumīgi vai tie ir neprecīzi (ierobežošana darbosies, kamēr notiek apstrīdēšanas process);
  • Jūs uzskatāt, ka apstrāde ir nelikumīga, bet Jūs nevēlaties šos personas datus dzēst;
  • Jūs esat iebildis pret apstrādi un kamēr nav pārbaudīts, vai AS "Latvenergo" leģitīmie iemesli nav svarīgāki par Jūsu leģitīmajiem iemesliem;
  • AS "Latvenergo" Jūsu dati vairs nav nepieciešami noteikta mērķa sasniegšanai, bet Jums tie ir vajadzīgi, lai celtu, īstenotu vai aizstāvētu savas likumīgās prasības.

Tiesības iebilst pret apstrādi. Jums ir tiesības jebkurā laikā iebilst pret savu personas datu apstrādi, kas pamatojas uz Principos norādītajām leģitīmajām interesēm un profilēšanu jeb automatizētu lēmumu pieņemšanu. AS "Latvenergo" ir tiesības turpināt apstrādāt Jūsu personas datus, ja AS "Latvenergo" norāda uz pārliecinošiem leģitīmiem apstrādes iemesliem, kas ir svarīgāki par Jūsu interesēm, tiesībām un brīvībām, vai lai celtu, īstenotu vai aizstāvētu likumīgas prasības.

Tiesības uz pārnesamību. Jums ir tiesības saņemt savus personas datus, kurus Jūs iesniedzāt AS "Latvenergo", sakārtotā, plaši izmantotā un mašīnlasāmā formātā, un Jums ir tiesības minētos datus lūgt nosūtīt citam pārzinim, ja šie personas dati tiek apstrādāti uz līguma pamata, ievērojot 6. panta 1. punkta b) apakšpunktu.

Tiesības iesniegt sūdzību. Jums ir tiesības iesniegt sūdzību AS "Latvenergo", kā arī Datu valsts inspekcijā, ja Jūs uzskatāt, ka AS "Latvenergo" ir pārkāpusi Jūsu tiesības vai nav pietiekami aizsargājusi Jūsu Personas datus. Tomēr pirms sazināties ar Datu valsts inspekciju, lūdzam Jūs vērsties pie AS "Latvenergo".

Pieprasījumu iesniegšanas kārtība

Visu iepriekš minēto tiesību īstenošanai Jūs varat izmantot šajos Principos norādīto AS "Latvenergo" kontaktinformāciju, pieprasījumā norādot šādus Jūsu personas datus: vārdu, uzvārdu, personas kodu, pasta adresi (ja atbildi vēlaties saņemt ierakstītā vēstulē) vai e-pasta adresi (ja atbildi vēlaties saņemt uz e-pasta adresi, no kuras sūtījāt pieprasījumu). Ja vēlaties atbildi saņemt elektroniski uz pieprasījumā norādīto e-pasta adresi, tad pieprasījumā norādiet mobilā tālruņa numuru, uz kuru SMS veidā nosūtīsim Jums paroli atbildes dokumenta – atskaites – atvēršanai.

Pieprasījumu aicinām iesniegt kādā no turpmāk norādītajiem veidiem:

  • atsūtot pieprasījumu, kas parakstīts ar drošu elektronisko parakstu, uz kādu no e-pasta adresēm: klientu.serviss@elektrum.lv; info@latvenergo.lv vai fpda@latvenergo.lv;
  • atsūtot pieprasījumu, kas parakstīts ar fizisku parakstu, kā adresātu norādot AS “Latvenergo”, Viskaļu iela 16, Rīga, LV-1026.

Vispārīgie noteikumi

Pārzinis jebkurā laikā var veikt izmaiņas Principos un par tām informē, publicējot Principu aktuālo versiju savā tīmekļa vietnē.

Šie Principi atjaunoti 2024.gada 13.martā.

 
Vairāk sadaļu